Статті

#Назад
12 12.2023

Викладення товарів у магазині: розстановка стелажів та правила розміщення товарів

Викладення товару в магазині – це ціле мистецтво. На думку фахівців, кількість продаж безпосередньо залежить від правильності розташування товарів на вітрині. І неважливо, що це буде: асортименти хлібобулочних виробів або ювелірні прикраси.
 
Покупець, зайшовши до торгового залу, має не лише побачити продукцію, яку йому пропонують, а й захотіти купити. Тобто, уважно розглянути, розібратися в її особливостях, специфіці, перевагах, дізнатися про ціну.

Оптимізація торгового простору дозволяє зручно розташувати товар на невеликій площі. Завдання, актуальне для маленьких магазинчиків та бутіків. Чи потрібна грамотна планограма для магазину, який має великий вільний простір? Як ефективно розташувати товар на вітрині, щоб він став прикрасою інтер'єру? І якими є принципи викладення виробів для різних товарних груп? 

 

На що впливає вибір та розміщення якісних стелажів?

Ефективне викладання товарів сприяє ергономічному використанню приміщення магазину, але головне, що правильна організація торгового простору допомагає покупцеві у пошуку та виборі потрібної йому продукції, а також забезпечує гранично комфортні умови перебування в магазині.
 
Розстановка стелажів у приміщенні
 
Асортиментна політика будується на зручності, зрозумілості та доступності. Розміщення та викладення товарів у торговому залі - це комплекс дій маркетологів, мерчендайзерів і продавців, спрямованих на різні способи розташування товарного асортименту та демонстрації продукції, що реалізується. Це один із ключових інструментів мерчендайзингу, від яких залежить успіх підприємства, його прибуток.
Планування магазину обов'язково враховує принцип розміщення вітрин та іншого торговельного обладнання. Планограма продуктового магазину враховує наявність холодильників, торгових полиць для хліба, фруктів та овочів, молочної продукції, кондитерки.
 
Стелажі мають бути:

  • якісними;
  • зносостійкими;
  • місткими;
  • зручними;
  • негроміздкими;
  • технічно безпечними;
  • з гарною демонстраційною здатністю;
  • оригінальними з погляду дизайну.
Ефективне просування товарів у магазині без використання тематичних вітрин практично неможливе. Входячи до торговельного залу, покупець повинен бачити весь товарний асортимент, а також мати можливість його вибирати.

Розміщення товарів у торговому залі передбачає його тимчасове зберігання. Розташування стелажів різне: у великих супермаркетах застосовуються пристінний і острівний принцип; для маленьких торгових точок більше підійдуть навісні полиці та пристінні системи з металу, що мають високу практичність та антикорозійність.

Аналіз ефективності викладки показує, що торгове обладнання має повністю відповідати групі товарів, що реалізуються. Гарні, оригінально оформлені вітрини – частина маркетингової політики магазину. Покупець має обов'язково захотіти прийти ще сюди.
 
 

Як правильне викладання товарів на поличкових стелажах впливає на продаж?

Правила викладення товару у продуктовому магазині досить прості. За допомогою грамотного розташування продукції та встановлення відповідного обладнання, можна зробити приміщення більш привабливим. Але головне — збільшити конкурентоспроможність підприємства та керувати споживчим попитом.
 
Стратегія розміщення товарів націлена на вирішення наступних завдань:

  • сегментація товарів за групами, характеристиками та споживчими аудиторіями;
  • максимально вигідне подання асортименту із прогнозуванням ступеня огляду продукції та її затребуваності;
  • підвищення привабливості найбільш затребуваних товарних позицій; привернення уваги покупців до конкретного товару;
  • виділення із загального асортименту товарів конкретних виробників;
  • системність: підтримка порядку на полицях та в магазині в цілому;
  • гранично комфортні умови для ненав'язливого контакту продавця та споживача: покупець повинен довіряти;
  • процес здійснення покупки має бути приємним, цікавим, творчим.

 

Планування магазину краще довірити спеціалістам. Як показує практика, грамотне розміщення товару в торговому залі із залученням професійних мерчендайзерів дозволяє збільшити кількість продажів до 50% і більше з першого дня.
 
розстановка торгових стелажів у приміщенні
 
 

Найефективніші прийоми розміщення товарів у залі

Викладка канцелярських товарів відрізняється від розташування продукції магазині одягу та взуття. Відповідно, викладка верхнього одягу в магазині — не те саме, що пропонувати покупцям нижню білизну.

 

Тим не менш, прийоми розміщення товарів для всіх магазинів однакові і ґрунтуються на візуальній привабливості та раціональному використанні простору.
 
Розміщення товару у торговому залі може бути:

  • вертикальним - на полицях за принципом зверху донизу. Найбільші позиції перебувають унизу;
  • горизонтальним - ліворуч праворуч на одній вітрині або на одній полиці. Відштовхуватися можна від розмірів продукції чи ціни;
  • блочним – групування продукції одного виробника. Метод, що підвищує впізнаваність бренду. Покупець швидше знаходить шуканий товар;
  • дисплейним - розкладка виробів на персональному вертикальному стенді, що встановлений біля входу або центром;
  • підлоговим - підходить для розміщення габаритної продукції. Товар знаходиться у фірмовому впакуванні;
  • навальний - нерозфасований товар знаходиться в одній великій тарі або ємності. Використовується для виробів за ціною;
  • груповий — в одній секції є різні товари, об'єднані загальною тематикою.

 

Висновок
 

Отже, викладення товарів на торговому обладнанні та підсумковий прибуток магазину – це як старт та фініш. Без урахування розташування вітрин та їхнього грамотного наповнення товарами, про ефективність продажів важко говорити.

Принципи розміщення товарного асортименту у торговому залі тісно взаємопов'язані. Через максимальний обсяг викладки, товарний вигляд та доступність реалізованої продукції страждати не повинні.

Грамотний, зважений підхід мерчендайзера до розміщення товарного асортименту приверне увагу потрібної споживчої аудиторії, а також збільшить потік потенційних клієнтів і, як наслідок, спричинить успішність торгівлі.