Статті

#Назад
30 04.2025

Як відкрити власний магазин?

Відкриття магазину – один із варіантів для старту, розвитку власного бізнесу. Однак, поряд із прибутком, можливі й збитки. Причому найчастіше останні стають результатом прорахунків або непродуманих кроків власника-початківця. Щоб уникнути їх, важливо заздалегідь вивчити, як відкрити свій магазин і що врахувати вже на старті.

Які критерії врахувати під час відкриття магазину?

Будь-який бізнес починається з ідеї, навіть якщо вона не буде оригінальною. Наприклад, відкрити продуктовий магазин — рішення найтривіальніше, але за правильної організації процесу принесе бажаний прибуток. Отже, на старті слід подбати про ретельне опрацювання бізнес-плану: важливо врахувати всі дрібниці, продумати деталі.
Особливу увагу слід приділити фінансовій стороні питання – крім коштів на поточні витрати, важливо мати «подушку безпеки». Ці гроші можуть знадобитися у разі виникнення форс-мажору, непередбачених обставин.
Ще один важливий момент - вибір стилю: оригінальне оформлення, що запам'ятовується, стане додатковим плюсом для залучення потенційних клієнтів. Також слід підібрати цікаву назву та замовити гарну вивіску.
Визначившись із загальною концепцією магазину, можна вирішувати конкретніші завдання, краще приділити їм належну увагу, адже у бізнесі дрібниць не буває.
Щоб відкрити магазин продуктів, потрібно:

  • вибрати відповідне місце, район міста;
  • знайти приміщення;
  • зібрати необхідні документи;
  • вигідно купити торговельні стелажі та інше обладнання;
  • визначитися з вибором асортименту та постачальниками.

 

Якщо ви ще достеменно не знаєте, як відкрити продуктовий магазин в Україні – давайте в деталях розберемо кожен пункт.
 

Вартість відкриття магазину продуктів: основні витрати

Ще при розробці ідеї та бізнес-плану важливо розуміти, які витрати на вас чекають найближчим часом. До основних їх відносять:

  • оренду приміщення. Звичайно, у деяких майбутніх власників може бути власна площа, але такі випадки, скоріше, виняток із правил. Крім того, важливо, щоб приміщення підходило за всіма критеріями добору. Вартість оренди залежатиме від району та загальної площі;
  • оплату комунальних послуг. До таких насамперед відноситься електроенергія. Також ви отримаєте рахунки за воду, вивезення сміття та інше;
  • зарплати працівників. Звичайно, спочатку можна і самому стояти за прилавком. Однак подумайте, що доведеться ще займатися оптовими закупівлями, веденням бухгалтерії, вирішенням інших питань. Враховуючи це, все ж таки варто найняти досвідчений персонал;
  • придбання обладнання магазину. Його кількість та види підбираються з урахуванням площі та майбутнього асортименту;
  • обов'язкові податкові відрахування;
  • реклама. Це можуть бути зовнішні банери, оформлення вікон, листівки і т.д. Все це сприятиме приверненню уваги потенційних клієнтів до магазину;
  • первинні закупівлі товарів.

 

Якщо планується торгівля алкогольними та тютюновими виробами – для цього знадобиться отримання спеціальних ліцензій.
 

Збір та оформлення документів

В Україні для відкриття магазину потрібна реєстрація ФОП. Для цього необхідно подати заявку до органу державної реєстрації при районній адміністрації чи міській раді. Протягом 3-5 робочих днів надається відповідне Свідоцтво або Витяг. З цим документом потрібно вирушити до податкової інспекції та стати на облік. Також доведеться відвідати Пенсійний фонд. Серед іншого, інспектори держустанов надають інформацію про терміни подання звітності, сплату податків та соціальних зборів.

 

Важливо! Щоб надалі не було проблем, слід завчасно подбати про юридичну сторону бізнесу, зібрати дозвільні та інші документи.
 

Вибір приміщення під магазин

Якщо ви замислюєтеся над питанням, як відкрити маленький продуктовий магазин, особливо важливо знайти відповідне місце. Оптимальним варіантом може стати густонаселений спальний район, новобудови – там менше конкуренції та більше шансів на успішний розвиток.
Ще хорошим рішенням може стати місце неподалік навчальних закладів, медичних закладів чи офісного центру – вони забезпечать постійний приплив відвідувачів.
При перегляді варіантів варто звертати увагу на:

  • відсутність у безпосередній близькості великих супермаркетів – майже неможливо конкурувати як за асортиментом, так і за цінами;
  • прохідність. Хороші місця для торгівлі знаходяться на шляху від зупинки транспорту до житлових будинків. Також можна розглядати оренду приміщення на першому поверсі багатоповерхівки – місцеві мешканці стануть постійними клієнтами магазину;
  • зручні підхідні та під'їзні шляхи. Наявність навіть невеликої стоянки дозволить потенційним клієнтам зупинятися біля магазину для закупівлі.

Для продуктового магазину підходять приміщення площею 45-50 м2 – цього простору цілком достатньо для розміщення основного торгового, холодильного обладнання. Якщо вибрати більш просторе приміщення, то доведеться доплачувати за зайві квадратні метри, при цьому вони не забезпечать значного прибутку, а лише забиратимуть її частину для оплати оренди. Підбір торговельного простору важливо проводити з урахуванням низки моментів:

  • геометрії приміщення. Прямокутну або квадратну кімнату легко облаштувати і дотриматися принципів ергономіки. Додаткові виступи, окремі маленькі кімнати ускладнюють доступ покупців до асортименту, ускладнюють огляд – це не сприяє збільшенню продажів;
  • електромережа. У приміщенні майбутнього магазину має бути достатньо розеток для підключення обладнання. Також важливо, щоб проводка витримувала необхідні навантаження;
  • наявність водопостачання та каналізації – це необхідний мінімум для забезпечення комфорту та дотримання гігієнічних норм;
  • наявність окремого складського простору, що буде потрібно для розміщення запасів товару.
 

Вибір торгового обладнання для магазину продуктів

Щоб покупцям було комфортно в магазині, важливо створити досить широкі проходи та забезпечити хороший перегляд наявних товарів.
Якщо приміщення досить просторе, то центром можна встановити двосторонні стелажі, які забезпечать більший простір для викладки товарів.
Також варто затурбуватися наявністю спеціалізованих моделей: для хлібобулочних виробів, овочів, розважних товарів (якщо вони будуть в асортименті).
Для зручного розміщення товарних запасів у підсобці додатково знадобляться складські стелажі.
 
 
Крім того, для оформлення продуктового магазину знадобляться:

  • торгові ваги. Найчастіше використовуються електронні моделі, на дисплеї яких відображається маса продукції, ціна за кілограм та підсумкова вартість.
  • холодильне обладнання. У вітринах можна розміщувати м'ясну та молочну продукцію: ковбаси, сири, олія.
 

Вибір постачальників для магазину

Вирішуючи, як відкрити продуктовий магазин, важливо приділити особливу увагу підбору асортименту і вибору постачальників. Спочатку не варто гнатися за широкою різноманітністю - краще вивчити попит серед покупців, виділити позиції, які розкуповуються швидше або якими частіше цікавляться. Щоб знайти незайняту товарну нішу, можна пройтися найближчими схожими роздрібними точками і подивитися їх асортимент.
Найчастіше на старті продажів продуктові магазини пропонують позиції, що користуються підвищеним попитом:

  • хлібобулочні вироби;
  • бакалею (макарони, борошно, крупи, сіль, цукор, різноманітні спеції та приправи, рослинні олії. У цю ж категорію входять чаї та кава);
  • заморожені напівфабрикати (пельмені, вареники, котлети та інше);
  • кондитерські вироби - борошняні, цукерки, шоколад;
  • молоко та молочні продукти;
  • ковбаси (але краще не вибирати продукцію, що швидко псується);
  • мінеральні води та солодкі напої.
Щоб необхідні товари вчасно доставляли до магазину, важливо знайти добрих постачальників. При їх пошуку особливу увагу слід приділяти їхній репутації, якості та ціні товарів, термінам та гнучкості поставок. Насторожувати повинні:

  • надто молодий вік компанії;
  • відсутність на документах підпису керівника;
  • невідповідність виду діяльності та послуг;
  • надто низькі ціни.
 

Внутрішнє оформлення та викладення товарів

Продумане планування дозволить покупцям вільно дістатися потрібних їм товарам. Привернути увагу також можна правильним підсвічуванням (приховані в тіні продукти потенційний покупець може навіть не помітити) та зручними стелажами – гарна викладка підкреслює особливе ставлення до клієнтів, а зручні підхідні шляхи – турботу про їхній комфорт, що оцінюється на підсвідомому рівні.
Відкриття продуктового магазину може стати чудовим стартом успішного бізнесу, проте необхідно зважити всі «за» та «проти» та підійти відповідально до вирішення питань.

 

Якщо ви наважилися все ж вести бізнес та шукаєте якісне та ергономічне обладнання для оформлення торгового залу та підсобок – звертайтесь до компанії «КиївМетСервіс».